Opel Grandland a ales un debut grandios pentru cea de-a doua generație. Compania din Rüsselsheim s-a concentrat pe un aspect mai hotărât și mai atrăgător, care revizuiește atât partea frontală, cât și cea posterioară a crossoverului. Chiar dacă acesta a avut lansarea în țara noastră încă de anul trecut, am testat Opel Grandland facelift în vara lui 2023 și am constat că SUV-ulețul de oraș a devenit mai modern și mai tehnologizat odată cu ultima actualizare.
În ciuda unei lungimi de 4,47 metri, a unei lățimi de 1,90 metri și a unei înălțimi de 1,60 metri, Grandland pare mai agil și mai zvelt decât versiunea anterioară. Aspectul devine mai plăcut prin liniile sale curate, aici jucând un rol esențial și noua grilă Opel Vizor. Versiunea GS Line se distinge prin detalii sportive, cum ar fi jantele din aliaj de 18 inch, de culoare gri, caroseria în două culori și porțiunile din plastic lucios din zona pasajelor roților. De asemenea, tot la partea exterioară mai merită amintite noile faruri full LED, iar în spate, pe centrul hayonului, găsim numele modelului scris cu litere de tipar, fără alte mențiuni referitoare la versiune.
Nici la bord nu lipsesc noutățile, mai ales în ceea ce privește tehnologia, care este bine reprezentată de cele două ecrane mari ale panoului Opel Pure Panel. Primul, montat în spatele volanului, este instrumentarul de bord digital configurabil, cu o diagonală de 12 inci, în timp ce al doilea, de 10 inci, este ecranul sistemului de infotainment. Noutatea este reprezentată de rama elegantă care înglobează ecranele tabloului de bord virtual și ale sistemului multimedia. Echiparea GS Line din cadrul testului este bună, completată cu principalele sisteme de asistență la condus. Sistemul se numește Multimedia Navi Pro, care, printre funcțiile sale, permite afișarea hărților 3D și oferă compatibilitate cu Apple CarPlay și Android Auto cu conectare prin cablu. Habitaclul este foarte spațios, chiar și portbagajul este mare (514 litri).
Interiorul lui Opel Grandland este mai degrabă auster, bine făcut și cu mult spațiu de depozitare. Grafica ecranelor este însă cam sărăcăcioasă, iar ecranul sistemului de infotainment are câteva limitări: nu răspunde foarte bine la atingere, iar cele două benzi negre verticale din laterale îl micșorează. Butoanele fizice sunt practice, inclusiv butoanele de control ale climatizării din consolă și butoanele din tunel pentru cele trei moduri de condus (Eco, Normal și Sport).
Spațiul pentru picioare și spațiul pentru cap abundă pentru toți pasagerii. Tapițeria este acoperită cu material textil, la fel și bancheta care este confortabilă chiar și pentru trei persoane (locul din mijloc nu are obstacol în podea). Pentru pasagerii din spate există difuzoare pentru climă și o priză USB. Compartimentul pentru bagaje este ușor accesibil prin hayonul mare.
În ceea ce privește motorizările, adevăratele vedete ale gamei rămân cele hibride plug-in. Cu toate acestea, noi am testat versiunea cu motor termic de 1.2 litri turbo, pe benzină, cu trei cilindri, cuplat la o cutie automată cu opt trepte, capabilă să ofere 130 CP și un cuplu de 230 Nm. Mașina sprintează de la 0 la 100 km/h în 10,3 secunde și are o viteză maximă declarată de 188 km/h.
Încă de la primii kilometri la volanul micului SUV acesta a arătat care este adevăratul său punct forte: fluiditatea în timpul deplasării. Circulând în modul de condus Normal, motorul garantează o accelerație decentă în majoritatea situațiilor de condus (chiar și în depășiri), în ciuda celor 1.395 kg de greutate pe care SUV-ul german este obligat să le poarte. În modul Sport, Grandland devine și mai receptiv, vitalitatea motorului ajutând și mai mult la depășiri. Meritul pentru acest lucru revine în primul rând reglajului transmisiei, care a fost concepută pentru confort. Cutia de viteze automată cu convertizor de cuplu este destul de lină la schimbarea treptelor, având și padele pe volan pentru selectarea manuală a celor opt trepte.
Ceea ce ar putea fi enervantă la un moment dat este vizibilitatea slabă în spate. De vină pentru luneta mică este geamul din spate. La manevre, însă, camera ajută.
Este o mașină care inspiră încredere, are o direcție precisă și frâne eficiente. Suspensia nu este prea moale ceea ce conferă acea agilitate care facilitează condusul fără să producă un ruliu supărător. În varianta pe benzină, motorul de 1.2 litri are un consum decent de combustibil și suficientă energie pentru a se deplasa în condiții normale de trafic. Prin oraș am înregistrat în jur de 9 litri la suta de kilometri, iar la drum lung aproximativ 7,7 litri la sută. Aspecte pozitive ale lui Opel Grandland sunt fluiditatea cutiei de viteze și direcția care nu este prea greoaie.
Așezat pe scaunul șoferului, vei fi plăcut surprins de ergonomia scaunelor. Acestea sunt moi și susțin bine postura, chiar dacă nu sunt foarte suple. De fapt, unul dintre punctele forte ale modelelor Opel este tocmai certificarea AGR a scaunelor
Opel Grandland se dovedește a fi o mașină ideală pentru familiile care caută spațiu la bord și un portbagaj încăpător. Modelul german este la fel de potrivit pentru naveta în oraș ca și pentru călătoriile lungi spre destinații îndepărtate. Unica problemă ce poate fi identificată în această ecuație ține de cost. Prețul vehiculului testat se ridică la 31,283 euro cu TVA.